علاوه بر موارد یـادشده نباید قلم ویژه S-Pen را بـه عنوان ویژگی بارز این دستگاه هوشمند فراموش کرد. مشكلات galaxy a5 2017 متاسفانـه (و صد البته همانند روند موجود درون دیگر دستگاه‌های هوشمند) درون نوت 5 نیز مشکلات و مواردی چند مشاهده مـی‌شوند کـه کاربران را ناراضی بـه سمت اینترنت و انجمن‌های پشتیبانی روانـه مـی‌کنند. مشكلات galaxy a5 2017 بـه همـین دلیل درون ادامـه قصد داریم نیم‌نگاهی بـه مشکلات رایج درون گلکسی نوت 5 (از دید کاربران) و البته راه‌حل‌های موجود داشته باشیم.

جازدن اشتباه قلم

Pengate واژه‌ای هست که با جستجوی آن مـی‌توانید مطالبی درون خصوص نتایج مشکل آفرین جازدن بالعقلم گلکسی نوت 5 شاهد باشید. این درون حالی هست که اگرچه درون نگاه اول بروز این مشکل دور از ذهن به‌نظر مـی‌رسد اما شاهد نمونـه‌های متعدد و گیر S Pen درون جای آن درون نتیجه جازدن وارونـه این قلم بوده‌ایم.

راه‌حل‌های موجود

پیش از هرچیز حتما همواره مدنظر داشته باشید کـه در جازدن این قلم نـهایت دقت را بـه عمل آورید. با این اوصاف درون صورتی کـه قلم یـادشده را بـه اشتباه جا زدید از وارد آوردن فشار درون جهت آزاد قلم از جای خود جدا پرهیز کنید.  بدنیست نیم‌نگاهی هم بـه ویدئوی ویژه‌ای کـه در واقع آموزشی به منظور برطرف این مشکل هست داشته باشید.

مشکلات خاموش و روشن شدن ناگهانی

برخی کاربران درون انجمن‌های مختلف پشتیبانی نوت 5 از راه‌اندازی مجدد به‌طور خود بـه خود و یـا حتی خاموش شدن این دستگاه شکایت کرده‌اند. برخی کاربران نیز از عدم واکنش دستگاه بـه لمس صفحه‌نمایش حتی هنگامـی کـه بر روی هوم‌اسکرین‌ها هستند خبر داده‌اند.

راه‌حل‌های موجود

در صورتی کـه با مشکل هنگ‌ دستگاه روبرو هستید مـی‌توانید با مجبور دستگاه بـه راه‌اندازی مجدد از طریق کلیدهای سخت‌افزاری این مشکل را حل کنید. روند اجرای این راه‌اندازی را درون پایـان مطلب دنبال کنید.

در صورتی کـه این مشکل بعد از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شد، مشكلات galaxy a5 2017 پاک‌ پارتیشن کش مـی‌تواند موثر واقع شود. روند اجرای این راه‌حل را نیز درون پایـان مطلب مشاهده خواهید کرد.

نـهایتا بد نیست نیم نگاهی بـه برنامـه‌هایی کـه ممکن هست مشکل‌ساز شده باشند داشته باشید. بدین‌منظور پیش از هر چیز گوشی را درون حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید (دستورالعمل را درون ادامـه مشاهده خواهید کرد) و کنترل کنید کـه آیـا مشکل همچنان پابرجاست یـا مرتفع شده است. درون صورتی کـه مشکل از مـیان رفته است، برنامـه یـا برنامـه‌هایی ایجاد کننده این مشکل بوده و مـی‌توانید با پاک‌ برنامـه‌هایی کـه اخیرا نصب کرده‌اید مجددا عملکرد گوشی را بررسی کنید. درون بدترین حالت، بازگشت بـه تنظیمات کارخانـه مـی تواند مشکل شما را حل کند.

مشکلات مرتبط با قابلیت شارژ بی‌سیم

کاربران مختلفی درون انجمن‌های پشتیبانی اعلام کرده‌اند کـه قابلیت شارژ بی‌سیم درون نوت 5 به‌طور ناگهانی و پس از گذشت زمانی درون حدود 15 دقیقه متوقف شده است. بعضا این توقف شارژ بـه دفعات مشاهده مـی‌شود و کاربر حتما گوشی را برداشته و مجددا بر روی شارژر بگذارد که تا فرایند شارژ شدن از سر گرفته شود.

راه‌حل‌های موجود

پیش از هر چیز به‌نظر مـی‌رسد این مشکل ریشـه نرم‌افزاری داشته باشد. با توجه بـه اینکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری درون شُرف عرضه مـی‌باشد این احتمال وجود دارد کـه شرکت سامسونگ درون بسته نرم‌افزاری جدید خود این مشکل را به‌طور کامل مرتفع کند. با این وجود برخی کاربران اعلام کرده‌اند فعال‌ قابلیت DayDream درون هنگام شارژ دستگاه با توجه بـه اینکه اتمام زمان درنظر گرفته شده به منظور روشن بودن صفحه‌نمایش را منتفی مـی‌کند، بـه برطرف شدن مشکل کمک کرده است. با این وجود استفاده از روش یـادشده منجر بـه کاهش سرعت شارژ شدن دستگاه شده و از سوی دیگر باعث گرم‌شدن آن مـی‌شود.

برای برخی کاربران این مشکل درون زمانی کـه از شارژرهای تولیدی شرکتی بـه جز سامسونگ استفاده کرده‌اند بـه وقوع پیوسته است. با تغییر شارژر خود مـی‌توانید از سالم بودن آن مطمئن شوید. با این اوصاف مدنظر داشته باشید کـه تا حد امکان از شارژر ویژه و رسمـی نوت 5 به منظور استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره ببرید.

از نظر برخی کاربران نیز پاک پارتیشن کش یـا راه‌اندازی ساده گوشی مشکل را موقتا حل کرده اما بعد از چندروز مجددا شاهد بازگشت این مشکل بوده‌اند.

نـهایتا این احتمال وجود دارد کـه مشکل یـادشده ناشی از کیس استفاده شده توسط شما بر روی نوت 5 باشد. اگرچه برخی شرکت‌های سازنده تاکید کرده‌اند کـه کیس‌های تولیدی آن‌ها امکان بهره‌گیری از قابلیت شارژ بی‌سیم را منتفی نمـی‌کند اما همچنان بهتر هست کیس یـا قاب اضافی را درون هنگام استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم از دستگاه خود جدا کنید.

درخواست اطلاعات حساب مالک بعد از بازگشت بـه تنظیمات کارخانـه

پیش از هر چیز خاطر نشان کنیم کـه این مورد یک مشکل نبوده و تنـها قابلیتی امنیتی هست که درون شرایط ویژه فعال مـی‌شود. با توجه بـه اینکه درون چنین شرایطی عملا نمـی‌توان از گوشی استفاده کرد این سوال پیش مـی‌آید کـه چگونـه مـی‌توان مشکل را مرتفع نمود؟

راه‌حل‌های موجود

این قابلیت امنیتی هنگامـی فعال مـی‌شود کـه کاربر گذرواژه حساب گوگل خود را بازنشانی کرده و دستگاه مرتبط با آن حساب نیز سریعا بعد از آن بـه تنظیمات کارخانـه باز مـی‌گردد. این مشکل ممکن هست در صورت خرید گوشی‌های دسته دوم از کاربران دیگر بـه وقوع بپیوندد. بـه همـین دلیل پیش از هرچیز درون مواردی اینچنینی مشخصات فروشنده را درون جهت برقراری تماس با وی درون شرایط اضطراری اخذ کنید.

در صورتی کـه این احتمال وجود ندارد، راه‌حل دیگری بـه جز استفاده از رام‌های دست‌ساز توسعه‌دهندگان وجود نخواهد داشت. مدنظر داشته باشید کـه این قابلیت امنیتی به‌مدت 72 ساعت فعال خواهد بود و پس از آن مـی‌توانید به‌طور طبیعی از دستگاه استفاده کنید.

در همـین خصوص..

مشکلات مرتبط با قابلیت‌های ارتباطی

همان‌طور کـه این مشکل ممکن هست در هر دستگاه هوشمند دیگری نیز مشاهده شود، این احتمال وجود دارد کـه با وای‌فای و یـا بلوتوث نوت 5 مشکلاتی داشته باشید. درون ادامـه بـه راه‌حل‌های موجود درون این خصوص اشاره خواهیم کرد.

راه‌حل‌های موجود

به عنوان اولین گزینـه موجود، روتر و گوشی خود را حداقل بـه مدت 10 ثانیـه خاموش کرده و مجددا آن‌ها را روشن و قابلیت‌های ارتباطی را فعال و آزمایش کنید. با رفتن بـه قسمت تنظیمات مطمئنا شوید کـه قابلیت Power Saving یـا همان ذخیره انرژی، غیرفعال باشد.

از برنامـه Wi-Fi Analyzer کـه در پلی‌استور قراردارد مـی‌توانید به منظور بررسی ترافیک موجود درون کانال خود بهره ببرید که تا بهترین گزینـه موجود به منظور روتر خود را مشخص  و انتخاب کنید. با انتخاب گزینـه فراموشی ارتباط وای‌فای ( از طریق نگه‌داشتن انگشت بر روی ارتباط وای‌فای و نـهایتا انتخاب گزینـه Forget)، با برقراری مجدد ارتباط، گذرواژه خود را وارد و ارتباط را بررسی کنید. بد نیست از به‌روز بودن فیرمویر نصب شده بر روی روتر خود نیز مطمئن شوید. از به‌روز بودن برنامـه‌ها و فیرمویر دستگاه خود نیز اطمـینان حاصل کنید.

با رفتن بـه قسمت تنظیمات وای‌فای درون گوشی خود، درون قسمت Advanced نگاهی بـه آدرس مک دستگاه خود داشته باشید و مطمئن شوید کـه این آدرس درون سیستم ینگ مک روتر شما دسترسی لازم را دارد.

در خصوص مشکلات مرتبط با بلوتوث نیز درون صورتی کـه قصد برقراری ارتباط بلوتوثی با دستگاه خاصی را دارید پیش از هرچیز راهنمای شرکت سازنده را درون خصوص برقراری ارتباط مطالعه کنید که تا مطمئن شوید کـه قسمتی مـهم و اصلی از فرایند برقراری ارتباط را فراموش نکرده‌اید.

با مراجعه بـه قسمت تنظیمات بلوتوث مطمئن شوید کـه تنظیمـی به منظور تغییر وجود ندارد کـه فراموش کرده باشید. از مخفی نبودن دستگاه خود درون روند برقراری ارتباط نیز اطمـینان حاصل کنید. نـهایتا با رفتن بـه قسمت تنظیمات، مراجعه بـه قسمت بلوتوث، کلیـه ارتباطات قبلی صورت گرفته بـه واسطه بلوتوث را پاک کرده و سعی کنید مجددا ارتباط بلوتوثی جدیدی با دستگاه مورد نظر خود را ثبت کنید.

راهنمایی‌های مورد نیـاز درون اجرای راه‌حل‌ها

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت بـه روندهای مورد نیـاز درون جهت اجرایی راه‌حل‌های ذکر شده درون قسمت قبل. درون اکثر موارد شاهد استفاده ترکیبی از کلیدهای مختلف خواهیم بود و البته مدنظر داشته باشید کـه این روندها ممکن هست به از دست رفتن اطلاعات شما به‌صورت جزئی یـا کلی منجر شوند.

سافت ریست

با نگه‌داشتن همزمان کلید خاموش روشن و کلید کاهش صدای گوشی به‌مدت 10 ثانیـه باعث خواهید شد کـه گوشی کاملا خاموش شود. این روند درون مواردی کـه صفحه‌نمایش بـه ورودی‌های لمسی شما پاسخگو نیست موثر و مفید واقع خواهد شد.

هارد ریست

پس از خاموش کامل دستگاه، کلیدهای افزایش صدا، کلید هوم و کلید ویژه خاموش روشن دستگاه را همزمان نگه‌دارید. با نمایش لوگوی سامسونگ کلید خاموش و روشن را رها کرده اما کلیدهای افزایش صدا و هوم را همچنان نگه دارید. با پدیدار شدن صفحه ریکاوری سیستم‌عامل اندروید، کلیـه کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلید کاهش صدا، های لایت را بر روی گزینـه Wipe Data/Factory Reset آورده و نـهایتا با فشردن کلید روشن و خاموش، این گزینـه را انتخاب کنید. مجددا با فشردن کلید کاهش صدا، گزینـه Yes-Delete all User Data را مشخص و بار دیگر کلید روشن و خاموش را درون جهت تایید بفشارید.

حالا منتظر بمانید که تا این فرایند بـه پایـان برسد. نـهایتا گزینـه Reboot System Now پیش روی شما قرار خواهد گرفت که تا با فشردن کلید روشن و خاموش بتوانید بـه روند موجود ادامـه دهید.

در صورتی کـه گوشی شما روشن مـی‌شود مـی‌توانید با رفتن بـه قسمت تنظیمات، لمس گزینـه Backup & reset، انتخاب گزینـه Reset Device، نـهایتا گزینـه Erase Everything را انتخاب کنید. مدنظر داشته باشید کـه با این عمل کلیـه اطلاعات دستگاه شما از بین خواهد رفت.

پاک‌ پارتیشن کش

پس از خاموش کامل گوشی، کلیدهای افزایش مـیزان صدا، هوم و کلید خاموش و روشن را به‌طور همزمان نگه دارید. با مشاهده لوگوی سامسونگ، کلید روشن و خاموش را رها کرده اما همچنان کلیدهای افزایش صدا و هوم را نگه دارید. با مشاهده صفحه مربوط بـه ریکاوری سیستم‌عامل اندروید، کلیـه کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلید کاهش مـیزان صدا، های‌لایت را بر روی گزینـه Wipe Cache Partition قراردهید و نـهایتا با فشردن کلید روشن و خاموش این گزینـه را تایید کنید. با مشاهده منوی جدید، حالا گزینـه Reboot System Now را انتخاب کنید.

راه‌اندازی درون حالت Safe Mode

با خاموش کامل دستگاه، گوشی را مجددا روشن کرده و کلید کاهش مـیزان صدا را نگه دارید که تا نـهایتا گزینـه Safe Mode را مشاهده کنید. با لمس این گزینـه مـی‌توانید گوشی خود را درون حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید.

در صورتی کـه شما مشکلاتی متفاوت با این گوشی قدرتمند دارید و یـا راه‌حل‌هایی متفاوت به منظور حل مشکلات یـادشده بـه ذهنتان خطور کرده بدنیست درون قسمت نظرات با ما درون مـیان بگذارید. مدنظر داشته باشید کـه مشکلات یـادشده عموما درون اکثر گوشی‌های هوشمند مشاهده مـی‌شوند و گردآوری آن‌ها درون این مطلب نشان‌دهنده کارایی پایین نوت 5 نخواهد بود. از سوی دیگر مشکلاتی کـه ریشـه نرم‌افزاری دارند با دریـافت به‌روزرسانی اکثرا مرتفع خواهند شد و جای نگرانی به منظور کاربران نخواهد بود.

androidauthority

: مشكلات galaxy a5 2017




[۵ مشکل رایج گلکسی نوت 5 سامسونگ و راه‌حل برطرف آنـها مشكلات galaxy a5 2017]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 14:24:00 +0000